5 (100%) 1 vote[s]

Ciąża powinna być pięknym czasem, kiedy kobieta przygotowuje się do roli matki. Jednak już podczas pierwszego trymestru wiele kobiet zaprząta sobie głowę, ile kilogramów przytyje. Niezależnie od presji jaką na przyszłe matki wywierają przekazy płynące z mediów społecznościowych i telewizji, należy odpowiednio się odżywiać. To najlepszy sposób na to, aby dziecko od pierwszych chwil życia rozwijało się prawidłowo. Nie oznacza to jednak słynnego już „jedzenia za dwoje”. Szczególnie kobiety decydujące się na zapłodnienie in vitro narzekają na tycie już podczas terapii hormonalnej. Metoda in vitro wymaga przyjmowania dużych dawek hormonów, które niestety prowadzą do przyrostu wagi. Kobiety już na starcie mają dodatkowe kilogramy, których w ciąży zazwyczaj przybywa jeszcze wiecej.

Bo liczy się ruch

Niezależnie, czy kobieta zaszła w ciąże naturalnie, czy poprzez in vitro, musi liczyć się z tym, że jej ciało będzie się zmieniać. Dlatego jeżeli nie ma przeciwwskazań medycznych przyszłe matki powinny już w ciąży ćwiczyć. Jeżeli do tej pory prowadziły aktywny tryb życia, nie powinny z niego rezygnować. Przy odpowiednio zbilansowanej diecie i ruchu nie należy martwić się o zbyt dużą ilość nadprogramowych kilogramów.

Większość kobiet w trakcie ciąży tyje dość znacznie. Nie oznacza to jednak, że nie mogą one wrócić do smukłej sylwetki. Zazwyczaj już po 6 tygodniach od porodu można zacząć regularnie ćwiczyć. Aktywność fizyczną najlepiej zacząć od spacerów. Na samym początku mogą one trwać jedynie 20 minut, natomiast później można zwiększać ich długość. Bardzo modne obecnie jest też bieganie z wózkiem. Można również zdecydować się na zajęcia fitness dla młodych mam. Warto pamiętać, aby zbytnio nie forsować organizmu. Po dwóch miesiącach można też zacząć ćwiczyć brzuszki, aby wzmocnić mięśnie, a przy okazji spalić nadprogramowe kilogramy.

Dieta to podstawa

Oczywiście sam ruch nie wystarczy. Aby schudnąć po ciąży trzeba postawić na zdrową i zbilansowaną dietę. Organizm po ciąży i porodzie jest wyczerpany i osłabiony, zatem absolutnie dieta nie może polegać tylko na redukcji. Nie należy również zażywać jakichkolwiek suplementów diety. Należy zrezygnować z dużej ilości białka, które może powodować zmęczenie, a także wypadanie włosów. Warto również wykluczyć z diety tzw. śmieciowe jedzenie. Hamburgery, frytki i inne fast foodowe produkty powinny pojawiać się w naszym menu jak najrzadziej. Najlepiej sprawdzą się pieczone, gotowane, duszone lub smażone na zdrowym tłuszczu mięsa. Wskazany jest szczególnie drób. Warto też zwiększyć spożycie warzyw, np. pod postacią grillowaną lub przygotowywane na parze. Można też jeść zdrowe zupy kremy – z groszku, marchewki, czy też pomidorów. Białe pieczywo najlepiej wyeliminować na rzecz ciemnego pełnoziarnistego oraz żytniego. Wskazane jest też picie około 2 litrów wody niegazowanej dziennie oraz minimum szklankę soku. W przypadku kobiet karmiących piersią , należy dodatkowo uważać na jedzenie produktów, które mogą powodować alergię u dziecka.

Zdjęcie autorstwa Geerta Pietersa na Unsplash.

2 Replies to “Jak schudnąć po ciąży? Szybki sposób na powrót do formy”

  1. Po pierwsze trzeba zacząć się mądrze odżywiać i zmienić swoje nawyki. Tylko pamiętać trzeba, że podczas karmienia najważniejsze jest dziecko. W związku z czym nie można przestać jeść, bo pozbawimy dziecko potrzebnych składników. Takie działanie naprawdę warto skonsultować z dietetykiem, który wie jak ułożyć dietę. Ze swojego doświadczenia polecam gabinety Projekt Zdrowie, spotkałam się tam z ogromną wiedzą i zaangażowaniem dietetyka, a kilogramy lecą. Jakby ktoś był zainteresowany to podsyłam link: https://projektzdrowie.info

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *